کد خبر 311204
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴

کارشناسان دانشگاه فنی و مهندسی پرو (UTEC) بیلبوردهایی را طراحی کرده‌اند که علاوه بر ایفا کردن نقش تبلیغاتی خود می‌توانند هوا را نیز تصفیه کنند.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، امروزه بیلبوردهای تبلیغاتی صرفا استفاده تجاری ندارند چرا که به لطف تلاش مهندسان و کارشناسان این بیلبوردها علاوه بر نقش تبلیغاتی نقش فیلترهای تصفیه هوا را نیز ایفا خواهند کرد. کارشناسان دانشگاه UTEC پیش از این نیز بیلبوردهایی را طراحی کردند که می‌توانستند آب آشامیدنی تولید کنند و هم‌اکنون نسل جدید این بیلبوردها می‌توانند هوا را نیز تصفیه کنند.

بنابر ادعای تیم مهندسی این دانشگاه، قدرت این بیلبوردها در تصفیه‌ کردن هوا برابر با 1200 اصله درخت است و قادرند روزانه در شهرهای شلوغ حدود 100 هزار مترمکعب از هوا را تصفیه کنند.

بیلبورد‌هایی که هوا را تصفیه می‌کنند

دانشگاه UTEC نخستین بیلبورد تصفیه هوای خود را در نزدیکی منطقه در دست بازسازی «لیما» پایتخت پرو نصب کردند. این شهر به عنوان یکی از شهرهای دارای هوای آلوده در آمریکای جنوبی معروف است. این بیلبورد با ترکیب هوای آلوده و آب و استفاده از قوانین ترمودینامیک، آلودگی‌های موجود در هوا نظیر باکتری‌ها، گرد و غبار و میکروب‌ها را تصفیه و هوای پاک و تازه را وارد محیط می‌کنند.

کارشناسان مدعی شدند این بیلبورد طی یک هفته توانسته است 500 هزار مترمکعب هوا را تصفیه کند و 99 درصد از باکتری‌های هوازی موجود در آن را نیز بزداید.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس